API va desfăşura o campanie de promovare şi sporire a vizibilităţii Consiliului de Presă ca structură naţională de autoreglementare jurnalistică care monitorizează respectarea Codului deontologic al jurnalistului din Republica Moldova şi mediază soluţionarea litigiilor dintre instituţiile mass-media/jurnalişti şi public.
Pentru elaborarea strategiei acestei campanii, API angajează un/o expert/ă în baza termenilor de referinţă de mai jos.
TERMENI DE REFERINŢĂ
Expert/expertă pentru elaborarea strategiei campaniei de promovare şi sporire a vizibilităţii Consiliului de Presă
Descriere generală
Consiliul de Presă din Republica Moldova este o structură naţională de autoreglementare a mass-mediei, creată pentru a spori responsabilitatea mass-mediei faţă de public, prin promovarea jurnalismului de calitate, a respectării standardelor profesionale şi a deontologiei jurnalistice. De asemenea, Consiliul de Presă îşi propune să contribuie la soluţionarea litigiilor dintre consumatorii de produse media și instituţiile mediatice sau jurnaliști.
Secretariatul Consiliului de Presă este asigurat de Asociaţia Presei Independente (API).
În cadrul unui proiect finanţat de organizaţia internaţională Freedom House, API va desfăşura o campanie de promovare şi sporire a vizibilităţii Consiliului de Presă. Pentru elaborarea strategiei acestei campanii, API angajează un/o expert/ă.
Responsabilităţi
Expertul sau experta care va fi angajat/ă urmează:
să elaboreze proiectul strategiei campaniei de promovare şi sporire a vizibilităţii Consiliului de Presă ca structură naţională de autoreglementare jurnalistică care mediază soluţionarea litigiilor dintre instituţiile mass-media/jurnalişti şi public, monitorizează respectarea Codului deontologic al jurnalistului din Republica Moldova, promovează jurnalismul de calitate şi standardele etice în jurnalism; să definitiveze strategia după evaluarea proiectului de către API;
să elaboreze un set de mesaje de promovare a Consiliului de Presă, adresate diferitelor categorii de beneficiari, inclusiv jurnalişti, proprietari de media, studenţi, publicul general de diferite vârste şi cu diferite obişnuinţe de consum mediatic. Mesajele vor fi publicate în materialele promoţionale ale campaniei (postere, pliante, bannere, spoturi etc.).
Cerinţe şi calificări:
• experienţă în elaborarea strategiilor de promovare;
• o bună cunoaştere a situației mass-mediei din Republica Moldova;
• abordare şi soluţii creative;
• atitudine responsabilă față de angajamentele asumate.
Persoanele interesate vor prezenta:
CV-ul;
O notă informativă care va include date despre experienţa relevantă în elaborarea strategiilor de promovare şi o scurtă viziune asupra sarcinii propuse;
Oferta financiară rezonabilă care va include costul serviciilor prestate (onorariul solicitat).
Condiţii de angajare:
Contract de prestări servicii pe o perioadă de o lună (15 septembrie – 15 octombrie 2017).
Persoanele interesate sunt rugate să expedieze documentele indicate mai sus la adresa electronică secretariat@consiliuldepresa.md până la data de 14 septembrie 2017, ora 18.00.
Secretariatul Consiliului de Presă:
mun. Chişinău, str. Bucureşti 41/5, tel.: 022 220996,
secretariat@consiliuldepresa.md
www.consiliuldepresa.md (site în reconstrucţie)