Scopul proiectului: Consolidarea mass-mediei locale, a redacțiilor din Cahul și Ungheni, privind drepturile copilului și reflectarea lor în materiale media, pentru a evita victimizarea și re-victimizarea copiilor, dezvăluirea identității copilului (cu excepția cazului când există interes major), folosirea limbajului disprețuitor, promovarea stereotipurilor, ignorarea imaginii publice a copilului etc.
Obiective:
- Consolidarea capacității mass-mediei locale și naționale cu privire la mediatizarea etică și profesionistă a problemelor sensibile legate de violența împotriva copiilor (violență, neglijare și exploatare, în special violența sexuală) și violența bazată pe gen.
- Implicarea activă a mass-mediei locale din Cahul și Ungheni în crearea unui mediu non-violent și combaterea fenomenelor sociale negative, a comportamentul violent, violenței împotriva copiilor, inclusiv bazată pe gen.
- Informarea populației din raioanele Ungheni și Cahul privind violența împotriva copiilor (VAC), inclusiv violența bazată pe gen, și educarea publicului privind abordarea acestora.
Activități:
În republica Moldova funcționează centre de asistență și consiliere destinate agresorilor familiali. În cadrul programelor de terapie, ei învață să-și controleze emoțiile și comportamentul abuziv.
Cazurile de violență față de copii și de violență în bază de gen sunt foarte sensibile, iar jurnaliștii care mediatizează aceste situații ar trebui să dea dovadă de maximă prudență și acuratețe pentru a nu dăuna victimelor.
În R. Moldova se înregistrează tot mai multe cazuri de bullying* în școli. Fenomenul reprezintă un pericol serios pentru sănătatea și bunăstarea copiilor și îi îngrijorează pe mai mulți părinți.
În perioada ianuarie-noiembrie 2021, 14 copii au fugit de acasă în raionul Ungheni înregistrând-se o ușoară creștere, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.
Pentru a sensibiliza cetățenii asupra acestei probleme, anual se desfășoară Campania globală „16 zile de activism împotriva violenței în bază de gen” la care Republica Moldova este parte.
API anunță un concurs deschis de selectare a unei companii de producții video care va elabora spoturi de promovare a implicării civice pentru un mediu social non-violent, în special pentru combaterea violenței împotriva copiilor și a celei bazate pe gen.