Obiectivul proiectului: monitorizarea şi informarea publicului cu privire la comportamentul editorial al instituțiilor mass-media în perioada preelectorală şi în campania electorală pentru alegerile parlamentare 2019 din Republica Moldova.
Echipa: Proiectul este realizat în cadrul Coaliţiei pentru Alegeri Libere şi Corecte de Asociaţia Presei Presei Independente (monitorizare presă online şi presă scrisă) şi Centrul pentru Jurnalism Independent (monitorzare TV).
Activități:
- Instruirea operatorilor
- Monitorizarea a 28 de instituții media.
- Prezentarea rapoartelor de monitorizare și transmiterea lor la CEC, CCA și mass-media.
Criteriile de selectare a instituțiilor mass-media supuse monitorizării:
Instituțiile mass-media au fost selectate în baza următoarelor criterii: a) forma de proprietate; b) geografie; c) limba de difuzare; d) notorietate/audiență. Astfel, sunt monitorizate instituții mass-media publice şi private, cu acoperire națională, cvasi-națională şi regională, în limba română şi în limba rusă.
Mass-media monitorizate:
Audiovizual
Moldova 1, GRT, Prime TV, Canal 2, Canal 3, Publika TV, Jurnal TV, NTV Moldova, Pro TV Chișinău, TV8, Accent TV, TV Centrală.
Portaluri online și presa scrisă
Agora.md, Aif.md, Deschide.md, Diez.md, Esp.md, Gagauzinfo.md, Jurnal de Chișinău (ziar), Kp.md, Moldova.org, Newsmaker.md, Noi.md, Realitatea.md, Sputnik.md, Timpul.md, Unimedia.info, Zdg.md
Membrii Coaliției pentru Alegeri Libere și Corecte prezintă rezultatele raportului final de monitorizare. De la stânga la dreapta: Polina Panainte, secretara Coaliției, Nadine Gogu, directoarea CJI, Petru Macovei, directorul executiv API | |
Foto: | API |
Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) și Asociația Presei Independente (API) au prezentat raportul final de monitorizare a mass-mediei în perioada și campania electorală pentru alegerile parlamentare (9 ianuarie – 24 februarie).
La eveniment vor fi prezentate principalele constatări privind accesul concurenților electorali la mass-media pe parcursul întregii campanii electorale, pe de o parte, și comportamentul mass-media, pe de altă parte.
Membrii Coaliției pentru Alegeri Libere și Corecte prezintă rezultatele celui de-al cincilea raport de monitorizare. De la dreapta la stânga: Polina Panainte, secretara Coaliției, Nadine Gogu, directoarea CJI, Petru Macovei, directorul executiv API | |
Foto: | API |
Raportul a cuprins ultima săptămână de campanie electorală și ziua scrutinului.
Membrii Coaliției pentru Alegeri Libere și Corecte prezintă rezultatele celui de-al patrulea raport de monitorizare. De la dreapta la stânga: Polina Panainte, secretara Coaliției, Nadine Gogu, directoarea CJI, Petru Macovei, directorul executiv API | |
Foto: | API |
Raportul a cuprins perioada 9-16 februarie și datele de monitorizare a 28 de instituții mass-media.
Reprezentanții Coaliției Civice pentru Alegeri Libere și Corecte prezintă rezultatele celui de-al treilea raport de monitorizare. De la dreapta la stânga: Petru Macovei, directorul executiv al API, Nadine Gogu, directoarea CJI, Polina Panainte, secratarul Coaliției | |
Foto: | API |
Raportul a cuprins perioada 1-8 februarie și datele de monitorizare a 28 de instituții mass-media.
Ion Mazur, șef de departament la API, Polina Panainte, secretara Coaliției Civice pentru Alegeri Libere și Corecte (mijloc) și Nadine Gogu, directoarea CJI (dreapta) prezintă rezultatele celui de-al 2-lea raport de monitorizare mass-media | |
Foto: | API |
Potrivit rezultatelor monitorizării, de cele mai mute ori, de mediatizare pe o tonalitate pozitivă la posturile de televiziune au beneficiat concurenții electorali în circumscripția națională Partidul Democrat, urmat de Partidul socialiștilor și Partidul Șor.
Nadine Gogu și Petru Macovei prezintă rezultatele primului raport de monitorizare mass-media în perioada electorală | |
Foto: | IPN |
Raportul a cuprins perioada 9-24 ianuarie curent și datele de monitorizare a 28 de instituții mass-media – 12 posturi TV cu acoperire națională și 16 portaluri informaționale și ziare.