Scopul proiectului:
Promovarea egalităţii de gen şi autoevaluarea presei scrise şi electronice.
Obiective:
Activităţi:
RAPORT FINAL autoevaluarea institutiilor mass-media prin prisma dimensiunii de gen
Recomandari in scopul asigurarii echilibrului de gen in materialele jurnalistice
Pliant: "Mass-media formează opinii, iar opiniile nu trebuie să fie stereotipizate"
Consiliul Coordonator al Audiovizualului a examinat proiectul de modificare a Codului de conduită al radiodifuzorilor, în vederea completării acestuia cu dispoziţii referitor la promovarea şi asigurarea egalităţii de şanse a femeilor şi bărbaţilor în domeniul audiovizualului.
28 de instituţii mass-media[1] au semnat Angajamentul de promovare a principiului egalităţii de gen în materialele jurnalistice în cadrul mesei rotunde
Asigurarea echilibrului de gen în materialele jurnalistice continuă să fie o problemă de politică editorială a instituţiilor mass-media din Moldova. Această constatare rezultă din datele autoevaluării prin prisma dimensiunii de gen, realizate de 17 redacţii din presa scrisă şi presa on-line în cadrul unui proiect implementat de Asociaţia Presei Independente (API) la iniţiativa şi cu suportul financiar al programului UN Women în Moldova „Abilitarea economică a femeilor”. Astfel, rapoartele cumulative de autoevaluare a instituţiilor mass-media prin prisma dimensiunii de gen în perioada mai-iulie 2013 au conturat câteva tendinţe principale: instituţiile mass-media publică mai des materiale jurnalistice care au protagonişti bărbaţi (52,8% din articolele publicate în luna iulie 2013 au avut protagonişti bărbaţi şi numai 21,9%…
Redactori şi reporteri de la 17 ziare şi portaluri/site-uri implicate în proiectul de autoevaluare a mass-media prin prisma dimensiunii de gen au participat…
Trainingul specializat „Dimensiunea de gen în mass media. Integrare versus ignorare: pentru o mass-media sensibilă la gen” | |
Foto: | API |
35 de reprezentanţi ai ziarelor, agenţiilor de ştiri, ai media de informare online, inclusiv site-uri, portaluri informaţionale şi bloguri, au participat la cele…
În atenţia redacţiilor ziarelor, agenţiilor de ştiri, site-urilor şi portalurilor informaţionale, reţelelor de socializare şi bloguri
În cadrul proiectului de autoevalure a presei prin prisma de gen, implementat de Asociaţia Presei Independente (API) la iniţiativa şi cu suportul financiar al programului UN Women în Moldova „Abilitarea economică a femeilor”, se anunţă înscrierea la trainingurile specializate “Dimensiunea de gen în mass-media” care vor avea loc în noiembrie 2012. În rezultatul trainingurilor, vor fi selectate zece ziare/agenţii de ştiri şi şapte medii de informare on-line, inclusiv site-uri şi portaluri informaţionale, reţele de socializare şi bloguri, care vor fi incluse întrun exerciţiu de autoevaluare a presei prin prisma dimensiunii de gen, beneficiind de asistenţă financiară în acest scop.