Strategia de dezvoltare a API pentru perioada 2015-2020 a fost elaborată cu sprijinul financiar al Civil Rights Defenders (CRD), documentul a fost aprobat în cadrul Adunării Generale a API din 24 aprilie 2015.
Strategia a fost elaborată în cadrul proiectului “Sporirea capacităților digitale ale presei scrise din Republica Moldova". Acest proiect este sprijinit financiar de Ambasada Olandei în cadrul Fondului Drepturile Omului. Strategia vizează dezvoltarea prezenței on-line a membrilor API, pe termen scurt și mediu, armonizarea conținutului și modelului de afaceri ale membrilor API la cerințele informaționale ale secolului al XXI-lea, ținând cont de realitățile sociale și tehnologice ale Republicii Moldova.
Strategia de dezvoltare a API pentru perioada 2011-2013 a fost elaborată cu sprijinul financiar al Agenţiei SUA pentru Dezvoltare Internaţională (USAID), în cadrul Programului AED Consolidarea Societăţii Civile în Moldova. Documentul a fost aprobat în cadrul Adunării Generale a API din 6 mai 2011. Strategia include o analiză şi o evaluare amplă a misiunii, obiectivelor şi a activităţilor API, a structurii interne, punctelori tari şi slabe. Documentul stabileşte priorităţile şi planul de acţiuni pentru perioada 2011-2013, precum şi mecanismele de monitorizare şi evaluare a modului de implementare a Strategiei.
Strategia de comunicare a API pentru perioada 2013-2014 a fost aprobată la şedinţa Consiliului de Administrare a API din 19 iulie 2013.
Pentru a-şi promova imaginea, API şi-a propus câteva obiective:
Având în vedere modul de organizare (API este formată din membri constituenţi) şi specificul activităţilor pe care le desfăşoară, API îşi organizează comunicarea pe două segmente: internă (cu membrii API – mass-media independente şi cu membrii persoane fizice) şi externă (instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale, inclusiv mass-media, donatori etc.). În acest sens, API utilizează permanent pentru a-şi promova imaginea cel puţin 18 instrumente de informare şi comunicare, dar şi ocazional cel puţin 10 instrumente de informare şi comunicare.